Pagina's

woensdag 13 november 2013

Jaaroverzicht 2013 (#3)

Het 3e deel van het jaaroverzicht 2013, de maanden juli t/m september 2013. 

Juli 2013

Na de release van de EP van The Hubschrauber sloten we het half jaar af, we gaan richting juli, daar is traditie getrouw natuurlijk plek voor de vierdaagsefeesten.  En dit jaar hele mooie want Wolves Dressed In Sheep, Rectum Raiders, Ashes Of Many, The Naked Sweat Drips staan gewoon op het Valkhof. Gewoon? Nee niks gewoon heel speciaal.  Julian Hertz stond samen met Aron ook op dit festival, dus het kon al niet stuk.

Maar ook zag ik de Speeldoos en Guild Of Stags live op dat festival. Valkhof Festival was de nieuwe naam voor de Affaire, maar want een mooi jaar.



Zo zag ik die week daar dus in een akoestische sessie Wolves Dressed In Sheep, beelden gemaakt door de Kapelsessies. Heel speciaal was dat.



Maar de optredens van Ashes Of Many, Rectum Raiders en The Naked Sweat Drips op de Voerweg waren top. 3 heerlijke bands die ik samen met mijn broer mocht zien spelen.
Op dat zelfde festival zag ik Guild Of Stags, die samen met Tim van de Staat en Kees van Navarone een nummer zag spelen.







In dezelfde week mocht ik ook weer The Embrassibles zien spelen en The Honky Tonk Ramblers zag ik die week in Café Weerlicht.



Het plekje De Kaaij was heel speciaal dit jaar, mooi om daar in de zon ook weer wat bands te zien. Zo zag ik Burning Paris die ik ken van de voorrondes van de Roos van Nijmegen daar spelen.



En de jongens Aron en Florian mochten ook spelen met The Aron & Florian Bevelander Bandexperience. Ze speelde zelfs een nummer met Julian Hertz en een bewerking van het gedicht van Dennis Gaens.



1 week en zoveel gezien, dus het was wel genoeg voor deze zomermaand en we maken ons op voor augustus.


Augustus 2013

De maand waar ik de jongens van The Naked Sweat Drips mocht zien met nog meer bands tijdens Eurorock 2013, allerlei bands uit Europa in diverse samenstellingen. Ze hadden al wat shows erop zitten, maar dat maakte deze avond niet minder.  Een knallende avond in JC Staddijk.





Een dag later stonden de heren in Leuth op Polderpop, tussen de buien door wachten op de heren die de avond zouden spelen. Maar naast Heavylight en diverse andere band die me niet zoveel deden waren er ook Popsport bands. Kijk dat was nice. Want alle 3 zag ik eerder dit jaar in Arnhem of Nijmegen.



Take The Fall, Smoking Alaska en daar ook The Aron & Florian Bevelander Bandexperience. Prima dagje daar in Leuth. Met 3 heerlijke bands, die ik regelmatig zal gaan volgen.







Eind augustus Krachtstroom in Arnhem, weer een nieuw festival in mijn lijstje erbij. De dag begon met jawel Wolves Dressed In Sheep, ik denk inmiddels ook wel 10 keer live gezien te hebben. Met een dankwoord van de band op zak dat ik altijd film en support verder.



Het was wachten tot 20:00 uur op Ashes Of Many dus konden we ook veel bands zien spelen. Jungle By Night, Beans and Fatback, The Hackensaw Boys en The Horse Company.





Tijd voor een geweldige show van Ashes Of Many tijdens Krachstroom.




We sloten af met Automatic Sam, ook een band die ik nog nooit eerder live zag. Want een mooi festival en heerlijk om veel bands deze dag te zien. Augustus was een afsluiting van mijn festival seizoen. En die was prima, zeer prima.


September 2013

Door persoonlijke zaken was september (en oktober) even een tandje rustig aan doen, even een versnelling minder. Maat toch kon ik The Liquid Machine sinds lange tijd weer live zien en wel 2 keer op een dag. Tijdens de oefenruimteconcerten Jacobiberg in Arnhem zag ik de band. Ook Julian Hertz met Aron en Florian en The Aron & Florian Bevelander Bandexperience met Julian Hertz. Leuke middag in de Jacobiberg. Zo zag ik gelukkig mijn favo bands weer live.




De avond sloten we af en daarmee ook september in de NDRGRND in Nijmegen met The Liquid Machine tijdens Rock For Free.

Daarmee sluiten we het 3e kwartaal van 2013 af.  Eind december zal het laatste deel volgen.
De eerste twee delen zijn hier te lezen: Jaaroverzicht #1: & Jaaroverzicht #2:

1 opmerking:

  1. Vet, al die video's, ik geniet erg van " Wolves dressed in sheep", "Beans and fatback" en " the Hackensaw Boys". en wat een lol met Bellyeyesmile. van deze optredens word ik wel blij. En natuurlijk " Smoking Alaska". Blijft mooie muziek

    BeantwoordenVerwijderen