Pagina's

zondag 3 november 2013

Smoking Alaska Live @ Giesbeek!

Het is zondag, en de laatste tijd flink wat optredens die op een zondagmiddag plaatsvinden. De meeste mensen doen niet zo veel op zondag, ik ook niet, du de tijd om weer even een leuke band live te zien en te filmen. Dit keert jongens van Smoking Alaska. Alex, Wiebe, Frank en Thijs, 4 jonge muzikanten. Ik ontmoet ze in mei afgelopen jaar in Arnhem en mocht ze tijdens Polderpop weer live bewonderen.

En vele bands die ik vaker zag, kon je de groei zien en vooral horen. Het volgen via social media  en het uitbrengen van hun eerste studio single Sergeant Sun. De plaat die ik veelvuldig mocht beluisteren en ook nog steeds in de charts te vinden is. 

Giesbeek was dit keer waar de jongens stonden, een iets wat ouder publiek in een wat donker zaaltje. Voor mij mocht de pret dat niet drukken. Ik ontmoet Helma, die ik via facebook regelmatig mocht bewonderen op  de pagina. Een trotse moeder mag ik wel zeggen. En interesse in muziek dat nog ontdekt moet worden of al net ontdekt is. 

Jammer van de techniek, er gaat wat mis met geluid en licht, maar de 4 jongens spelen lekker door en laten zich niet afleiden, knap om je staande weten te houden  op dat moment. En je er zelf dus niks aan kunt doen en moet afwachten dat de techniek weer gaat werken. Complimenten daarvoor. Het optreden wat ze met eigen nummers afwisselen met een cover hier en daar. Doet het altijd goed.

Het voor mij bekende nummer Sergeant Sun is erg aangenaam om te horen, nieuwe nummers die ze voor het eerst spelen voor dit publiek in Giesbeek. 

Leuke band die met Popsport mee mocht doen en dus eerder al  op Polderpop stond. De single Sergeant Sun kun je beluisteren en kopen. Voor meer info kun je terecht op de website van de band. http://www.smokingalaska.com en volg ze via facebook en twitter.

Hieronder live dus Sergeant  Sun, via mijn youtube kanaal en facebook meer live materiaal.

https://www.facebook.com/DoYouWant2KnowTheMusic 
http://www.youtube.com/user/henryvandenberg


Geen opmerkingen:

Een reactie posten