Pagina's

zaterdag 9 november 2013

My Generation: The Lighthouse & Cherry Red Nails (and more music...)



Gisteravond was ik in het Huis van de Nijmeegse Geschiedenis in de Mariënburg Kapel op het Mariënburgplein. Al kwam ik als bezoeker en fan van  The Lighthouse, toch kon ik mooi de expositie My Generation zien en de meiden van Cherry  Red Nails. Ik als van van de lokale bands uit Nijmegen en misschien ook wel de grotere bands like de Staat en Navarone. Mede door Tim (Crazy Night Shift) waar ik veel mocht ontdekken, maar ook mijn passie voor filmen tijdens diverse shows rondom Nijmegen, vond ik deze expositie echt geweldig.

Bij binnenkomst gelijk met de neus in de boter, de clip van The Liquid Machine, maar ook de verhalen rondom Doornroosje en De Roos van Nijmegen zag ik vele bekende momenten voorbij komen. Natuurlijk ook het moment dat je de EP van The Earphone Heads zag tussen de Staat en de andere geweldige bands uit Nijmegen.


Heerlijk om daar rond te lopen, ondertussen een optreden van de 4 dames van Cherry Red Nails, voor mij nog onbekend, maar deze akoestische sessie kon ik erg waarderen. Op een leuke manier gedaan. Niet veel later natuurlijk The Lighthouse.

Flink wat publiek kwam er op af, veel fans heeft deze band nu al. Ik zag ze eerder dit jaar al 3 maal (de SjEM, Stockenhof Beek en Trianon). De band die ik via social media al lang in de gaten hield. De vier jongens gaan snel deze maand, zo staan ze in de Popsport Landelijke Finale in Doorrnoosje, kun je ze nog Unplugged vinden in de Bibliotheek van Nijmegen. 

Beelden kun je hier vinden van Cherry Red Nails en The Lighthouse:
http://www.youtube.com/user/henryvandenberg

Op de hoogte blijven kun je door deze page een like te geven: 
https://www.facebook.com/DoYouWant2KnowTheMusic


De Expositie en activiteiten in het Huis van de Nijmeegse Geschiedenis (Mariënburgplein) over halve eeuw Nijmeegse popcultuur (28 sept-4 febr). Van indorock, freejazz en beat tot punk en dance. Met  echt de leukste en beste bands uit 50 jaar NIijmeegse Muziekgeschiedenis. Meer info @ https://www.facebook.com/mygenerationnijmegen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten