Pagina's

dinsdag 15 oktober 2013

Blog 1142: Louise, Take Me 2 The Sun!

Blog 1142 verscheen eerder op mijn Music Facebook Page - Wijchen: We zijn weer een weekje verder, de nieuwe lijsten via last.fm zijn weer binnen, nu hou ik zo veel van muziek, dat mijn meeste blogs in principe alleen nog maar daarover gaan, de afgelopen weken moest ik verplicht rustig aan doen, dat maakte thuis beetje crea bea zijn en veel muziek luisteren, de sites gaan redelijk goed. Maar door de rust vrij weinig live gezien.  Hieronder de 10 meest gedraaide platen van deze week. 

Top Tracks for the week ending Sunday 22 September 2013
01. Jasper Mook – Take Me There
02. Jett Rebel – Louise
03. Smoking Alaska – Sergeant Sun
04. Jett Rebel – Do You Love Me At All
05. The Naked Sweat Drips – Frozen Sparks
06. Arctic Monkeys – I Want It All
07. De Staat – All Is Dull
08. Juicy Flavour – Stay (On The Other Side)
09. Jasper Mook – Ready Or Not
10. The Hubschrauber – Moral Underground

De nummer 1 van deze week is voor Jasper Mook, ik mocht hem vele malen zien met zijn toenmalige band I'll Pick You Up, tijdens de DutchSceneTour 2012, wat geweldig toen ik vernam dat hij met DBSSW van Nederland ging meedoen, en wat deed hij het goed, heerlijk om hem zoveel op tv te zien, en hij heeft zijn eerste single uit, Take Me There, catchy song, zelfs daarvoor mijn i-Tunes account maar weer tot leven geroepen. Het nummer Ready or Not vinden we op 9, deze mocht ik vele malen live horen in 2012 samen met zijn band. Leuk omdat nummer weer te horen. 

Jett Rebel, ik hoorde Louise, en was meteen verkocht, vrolijk en die clip is helemaal damn goed. Luister ook een de rest van de EP Venus, want op 4 vinden we Do You Love Me At All.

De rest van de top 10 is Nijmegen en omstreken, want de Staat is weer terug en met mijn favo nummer All is Dull staat het op 7, heerlijk album uit I_Con en ook All I Want van deArctic Monkeys is weer terug te vinden in de top van deze week, luister het hele nieuwe album AM, steengoed.

We vinden op nummer 3, de nummer 1 van vorige week, staat sinds het nummer op Spotify al in de top 10. De heren van Smoking Alaska, met Seargent Sun hebben ze de 1e studiotrack af, ik mocht de heren 2 maal zien spelen, een beginnende band die met Popsport Gelderland veel mocht optreden en elke keer weer een beetje beter, heerlijk om een enthousiast beginnende band te zien, hopelijk volgen er snel meer studiotracks, luister vooral na dit nummer, relaxed nummer, 5 minuten lang, de stem van de zanger Alex doet het nummer echt recht aan. 

The Naked Sweat Drips, daarover kan ik veel zeggen, mocht de band 10 keer live zien spelen en was sinds de eerste keer in Merleyn verkocht, schreef er al regelmatig over, en alle live beelden via You Tube zeggen genoeg. Frozen Sparks is dit keer het nummer wat in de top 10 blijft al maanden sinds de release van de EP, grote kanshebber om de nummer 1 van 2013 te worden.

Juicy Flavour zag ik tijdens de Kaf en Koren dit jaar, catchy, vrolijk en mijn favoriet Stay (on the otherside) is deze week in de top 10 te vinden en dat samen met The Hubschrauber, de winnaars van Kaf en Koren 2012 staan met Moral Underground op 10 deze week.

Zo genoeg, nu luisteren via de bekende kanalen en like de bands, EP kopen of downloaden, Spotify open gooien en maak de muziek ook your day!

Later!


Niets uit deze weblog mag vermenigvuldigd worden, zonder toestemming vooraf bij de maker van deze weblog. Niets uit deze weblog mag in een later stadium tegen iemand gebruikt worden! De maker van deze weblog is verantwoordelijk voor wat de maker schrijft, hij is niet verantwoordelijk voor hoe de lezer het leest. Overal waar bronnen of andere sites zijn gebruikt zal is er een link naar het oorspronkelijke bericht of site. De maker is niet aansprakelijk voor verdere risico’s, die eventueel kunnen ontstaan door de geschreven teksten. 

© 2006-2013 - DYW2K. Alle rechten voorbehouden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten