Pagina's

woensdag 16 oktober 2013

EP The Naked Sweat Drips

Zoals ik schreef heb ik veel EP Releases mogen bijwonen in 2013, o.a. schreef ik al de release van Ashes Of Many en The Liquid Machine (klik op de link voor die blog). In juni mocht ik ook die van The Naked Sweat Drips bijwonen, een band die ik eind maart mocht ontmoeten bij de Roos van Nijmegen.

En na vele shows, mocht ik deze release show bijwonen, na de winst van de Roos en veel shows, was de 8e keer in Boxmeer, de thuisbasis van deze band. Inmiddels gaat het lekker, diverse optredens, en een plek op het Valkhof Festival. 

Bij de voorronde van de Roos was ik al verkocht, langzaam steeds meer mensen en de releaseshow was dan ook druk bezocht, familie, vrienden en fans. Ik zat die avond rustig in de trein en op dat moment dacht ik dit is een band waar ik nog jaren van kan genieten, het jaar 2013 was dan ook het jaar wat The Earphone Heads in 2010 waren en The Liquid Machine in 2012. Een band tegenkomen waar je dan ook echt fan van bent. 

Nieuwsgierig was ik zeker, de live optredens waren heerlijk en de informatie dat de EP ook net een liveshow was. De show was een succes, nummers van de EP, nummers die ze eerder speelde en covers, alles kwam voorbij, het publiek en de jongens genoten van deze avond.



Bij een EP of album heb je meestal een favoriet, maar omdat de EP zelf in 1 overgang doorgaat, heb je zelf niet zo zeer snel een favoriet, als je de heren vaak zag, heb je het idee dat je idd bij een liveshow aanwezig bent. Maar als ik dan toch een favorietje mag noemen is dat wel "Frozen Sparks". Het nummer wat ik eigenlijk sinds de voorronde van de Roos al erg lekker vindt klinken. 



Heb je ze nu nog nooit gezien, dan is het zeker de moeite waard om ze live te checken en de EP in huis te halen, gewoon lekker hard uit je speakers te laten klinken.

Wat altijd mooi meegenomen is, het enthousiaste van de bandleden, de jongens zijn ook zeker de moeite waard om een praatje mee te maken. Altijd even een social talk bij de optredens. Inmiddels ben ik nu 10 keer geweest en hoop zeker nog wat te kunnen zien dit jaar.

Wanneer je ze kunt zien, lees je op hun website
In de blog over het jaaroverzicht (#1) kun je lezen over mijn ontmoeting van de heren.


Niets uit deze weblog mag vermenigvuldigd worden, zonder toestemming vooraf bij de maker van deze weblog. Niets uit deze weblog mag in een later stadium tegen iemand gebruikt worden! De maker van deze weblog is verantwoordelijk voor wat de maker schrijft, hij is niet verantwoordelijk voor hoe de lezer het leest. Overal waar bronnen of andere sites zijn gebruikt zal is er een link naar het oorspronkelijke bericht of site. De maker is niet aansprakelijk voor verdere risico’s, die eventueel kunnen ontstaan door de geschreven teksten. 

© 2006-2013 - DYW2K. Alle rechten voorbehouden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten