Pagina's

zaterdag 12 oktober 2013

Jaaroverzicht 2013 (#1)

Na een behoorlijk druk 2012, ik ontmoet dat jaar The Liquid Machine, Wolves Dressed In Sheep, The Hubschrauber, Ashes Of Many en The Aron & Florian Bevelander Experience. De bands die ik in 2013 op de voet bleef volgen en inmiddels in dit jaar vele malen live mocht zien spelen. In de blog een aantal beelden, meer op het you tube kanaal.

Een jaar met vele festivals en muziekwedstrijden, maar nu ik er bij stil sta ook een jaar waar vele bands weer uitelkaar gingen, ieder zijn eigen richting opgingen en voor mij een moment van stilstaan toen begin februari Sam en Joost mij aan  de telefoon hadden en niet veel later bekend maakte dat de band uitelkaar ging. Nadat ik jaren terug in 2007 Moke begon te volgen en The Earphone Heads,  is de passie voor muziek groot geworden. Tijden veranderen en zijn misschien niet meer zoals toen, maar het is er niet minder op geworden.

In 2013 zag ik eindelijk The Lighthouse, maar ook Sane, Julian Hertz, Rectum Raiders, Burnig Paris, Automatic Sam, Guild Of Stags, De Speeldoos en vele vele andere bands. Wanneer wat en hoe? Dat lees je in het van maand tot maand overzicht. 

Te beginnen met het eerste kwartaal, januari t/m maart 2013!

Met grote dank aan alle muzikanten....  Komende weken volgt er meer.... blijf dus...

Januari 2013


Januari begon met de Halve Finale van Gesel van Gelderland in Willemeen - Arnhem, The Hubschrauber: winnaar Kaf En Koren, Jag & Rei: winnaar De Slag Om Het Midden Oosten, El Jando: winaar Orkaan van het Oosten, Ashes Of Many,  Winnaar Kabaal Regionaal,  Hadrian’s Wall: winnaar Achterhoekse Band Competitie.


Een avond met verrassingen kon ik wel zeggen,  mijn 1e ontmoeting met Ashes Of Many, okee, de rest ook (behalve The Hubschrauber, o.a. Kaf en Koren 2012)  maar wel de band die ik dus in 2013 vaker zou ontmoeten. El Jando had een buslading aan fans mee, heerlijk om te zien.

De Vrienden van Amstel Live, en van de weinige momenten waar ik landelijke artiesten zie. Een avond met Acda en de Munnik, Bløf, Nielson, De Dijk, DI-RECT, Gers Pardoel, Ilse DeLange, Marco Borsato, Nick & Simon, Rob De Nijs, Sandra van Nieuwland, VanVelzen en Xander de Buisonjé. Een keur aan ariesten, al gaat het mij meer om de gezelligheid met een grote vriendengroep en dus zijn we er komende januari weer bij, om het jaar ook maar weer mee te beginnen.


Februari 2013



Het begin van februari was minder leuk, de bekendmaking van het stoppen van The Earphone Heads. Dat moment zal ik nooit meer vergeten,  na een telefoontje van Sam en een bericht van Joost drong het tot me door, die 3 mooie jaren zijn voorbij.  Lees hier mijn afscheidsblog (https://www.facebook.com/notes/the-earphone-heads-fanpage/genoten-van-hele-mooie-jaren/554111091280232)



Maar februari mocht meer brengen, de finale van Gesel van Gelderland. Want door het stoppen van The Earphone Heads, meer tijd te besteden aan de andere muzikanten die ik mocht ontmoeten, de finale was een feestje met Why We Fight, The Liquid Machine, Ashes Of Many en The Hubschrauber, de laatste 3 bands mocht ik al eerder  zien spelen. Een avond waarbij het publiek koos voor The Liquid Machine en uiteindelijk gewonnen werd door Ashes Of Many.

Maart 2013


Maart werd het begin van Kaf & Koren en De Roos van Nijmegen.  De ontmoeting met vele nieuwe bands en oude bekende :P. De eerste avond in het Cultuurcafé was met Rectum Raiders, Dusty Rum en Wolves Dressed In Sheep. Een vernieuwing was Rectum Raiders, ik mocht ze dit jaar regelmatig zien spelen en een show weg zien geven. Wolves zag ik in 2012 voor het eerst en dit jaar vele malen, wat een groei die 
band heeft meegemaakt zeg.





Maar maart was druk, naast de voorrondes was het tussendoor tijd voor de release van het album van Ashes Of Many, die avond maakte ik van de hele release opnames, het enthousiasme van deze band blijft me nog steeds bij. De avond in Luxor Live was heerlijk, prima release, en van de vele dit jaar.

Voorronde 2 van Kaf & Koren vond deze maand ook plaats, met Sane, Fuzz Edict en Lippu. Sane was een band waarvan ik erg onder de indruk was, Fuzz Edict met bekende drummer ;) voor mij dan, was erg fijn om een keer live te zien spelen. Een prima 2e voorronde avond in het Cultuurcafé .





In maart bracht ik ook een bezoek aan De sJem in Malden waar ik voor het eerste The Lighthouse ontmoet en District 62 zag optreden. Beide was ik al een tijd aan het volgen via social media. En deze avond kon ik ze mooi beide zien. District 62 gaf een reünie deze avond. The Lighthouse mocht ik vaker zien, o.a. tijdens de Popsport avonden.





The Sausage Party, Juicy Flavour & Local Clown sloten de voorrondes van Kaf & Koren in maart af.  Dat Juicy Flavour door ging was duidelijk deze avond en voor de finale moeten we wacht tot mei. Met Wolves Dressed In Sheep, Sane, Rectum Raiders en Juicy Flavour.




De voorrondes van de andere wedstrijd begon eind maart in Merleyn.  The Naked Sweat Drips mocht ik deze avond voor de eerste keer ontmoeten, en vaker in 2013…. For Now en ook The Aron & Florian Bevelander Bandexperience zag ik (sinds de Affaire  2012) weer spelen in deze voorronde. Een hele mooie avond mocht ik wel zeggen. Prima start van de voorrondes van De Roos van Nijmegen.




De laatste dag van maart was ik bij de EP Release van Liquid Snow (band die in september 2013 ook aangaf te stoppen) deze avond waren ook de dame en heren van Wolves Dressed In Sheep van de partij. Een avond waar ik nog lang in de NDRGRND verbleef….




Tot later...........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten