Pagina's

zondag 27 oktober 2013

DutchScene 5 Year Anniversary Party!

Onze vrienden van DutchScene bestaan 5 jaar! Dat was afgelopen vrijdag reden voor een feestje in Haarlem, de Patronaat. Ik heb deze vrienden begin 2012 leren kennen en een feestje is altijd leuk. De avond met optredens van Lowing, The Charm The Fury en Jasper Mook met zijn band. 

Na een lange trein- en busreis, inchecken in het hotel,  begonnen we met een rondje Haarlem. Wat een mooie geweldige stad is dit. Na een hapje eten en een douche richting de Patronaat. Een avond waar ik een aantal mensen weer mocht ontmoeten die ik lange tijd niet meer had gezien. Lang leven het internet en de sociale kanalen, want daardoor hield ik gelukkig contact met deze mensen. 

De tijd na de tour in 2012 was het ontdekken van veel meer muziek, daarom is dit wel een speciaal iets, memories zijn belangrijk, en dit was wel een ontzetten mooi ding om vaak aan terug te denken. 

Lowing, Lowing matches a "vintage" sound with a modern melody and a unique voice that pulls the audience close. Zoals te lezen is op zijn Facebookpage. De opening van deze avond. In de zaal die langzaam maar zeker mee publiek trekt. De singer-songwriitter speelde een halfuur, rustige nummers. Ik zelf was niet heel erg onder de indruk. 


Toen was het tijd voor Jasper Mook en zijn band. De zaal inmiddels een stuk voller. Jasper ken ik dus sinds 2012 toen ik hem  vele malen zag met zijn toenmalige band I'll Pick You Up. Deze avond was de eerste keer da hij met deze band een show gaf, in de band zelf zitten meer ex-leden van I'll Pick You Up, Casper en Rami, verder met Sun en Maikel, waar hij met zijn band nieuwe tracks live bracht en zelfs een oudje van I'll Pick You Up, maar ook de bekende tracks Ready or Not en de single Take Me There. 

Na afloop even een praatje gemaakt met Rami en Jasper. Jasper kun je ook wel kennen van De Beste SingerSongwritter van Nederland afgelopen jaar, hij won niet, maar zat wel bij de beste 8. Leuk om te zien. 

De zaal werd drukker en werd het tijd om het feestje knallend af te aan sluiten met The Charm The Fury. Metalcore met een chick die de vocals doet. Gelukkig van te voren al wat mogen luisteren. Maar Live was het geweldig om te zien! Man wat een band, wat en vrouw, wat een show. Zeker een geweldige afsluiting van de avond.


Stanley & Janneke Bedankt en nogmaals Gefeliciteerd met dit jubileum. Kim, Jasper,  Rami geweldig om jullie gezien en even gesproken te hebben. 

http://dutchscene.nl/

http://lowingmusic.com

http://.facebook.com/thecharmthefury
http://jaspermook.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten